lördag 10 december 2016

Att ge en hemlös mat...demo.... och pyntat klart!

Go kväll på er!!

Måste bara börja med att berätta!!
När vi var i Stockholm förra helgen gick döttrarna och jag förbi Stureplan med jämna mellanrum...och på lördags morgonen såg vi en man ligga på gatan under ett täcke. Bredvid sig hade han nog "hela" sitt hem, i form av påsar och en väska.

Sen på kvällen när döttrarna och jag var på Jamie Oliver och åt..då säger Josefine..." Jag skall be om en doggybag och så skall jag lämna den till mannen som låg på Stureplan"!

Hon bad om det och fick även maten i den...sedan när vi var klara gick vi dit igen..och han låg kvar...då böjer sig Josefine ner..och säger " Jag ställer lite mat här, åt dig"!

Mannen öppnar ögonen och tittar på Josefine och säger "Tack"!

Säger då det...vilken fantastisk dotter jag har!! Hon har verkligen en hjärta av guld..och tänker alltid på alla andra!!


Annars vad har hänt här, dom senaste dagarna??

Jo torsdag och fredag har jag "demat" på Coop i Stenungsund..och vad "demade" jag?? Jo Heniz senap men inte bara det så klart! Utan vörtbröd och skinka också!

Sen på torsdags kvällen hade jag den årliga tjejträffen!
Jag hade gjort tacopaj med hemlaga dressing och semelkladdkaka med grädde.
Det var samma "gamla gäng" som var här...Anki, Anki, Lisbeth, May-Britt och Lisa. Det var en så lyckad kväll, med många goa skratt. Så Tack mina vänner, ni är bäst!!

Presenter fick jag också såklart....




I morse vaknade jag till en grå och dimmig dag...riktigt novemberväder..men varmt runt +8c
Efte julkalendern..för det är ju ett måste att titta på Selma, så gick jag hem till Lisa på frukost.
Sedan har vi varit på Överby..gått i affärer och fikat.

När jag sedan kom hem, åt jag middag och efter det....
 klädde jag den stora granen.
 Dessa ljushållare är ett måste! Påminner mig om morfars syster Lilly. Vi var där på juldagen när jag var liten..och då satt vi i det "kalla" rummet! Kan fortfarande minnas hur jag frös! Hur som helst där stod en stor gran klädd i silver..och så tände Lilly alla dom levande ljusen i granen. Så vackert!!
Låter som om jag levde på 1800-talet! Ha ha...

Men nu mina vänner önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

2 kommentarer:

  1. Vilken fin present :D De bästa presenterna tycker jag är att få göra saker och umgås med de närmaste. Fin gest att ge mat till den hemlöse mannen :) Det var inte lite tomtar du har :D kul att ha en tradition. Mycket goda bakverk du gör. Julmys!! Önskar dig en trevlig helg Annika. Kramar Katarina :)

    SvaraRadera

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika