tisdag 27 december 2016

Julafton 2016...bl a...!!!

Go kväll och God fortsättning!!

I dag har jag sett solen, så ljuvligt! I går drog stormen urd in här..blåste och regnade och vattennivån steg! Men som tur var..blev det inte så katastrofalt som SMHI trodde!


Ja mina vänner då har det varit jul..vilket är en högtid som jag älskar! Tyvärr blir det inga bilder, eftersom jag inte kan överföra från mobtfn hit..vet inte var felet är!?
Men vill ni se bilder finns jag på Instagram!

Då är  det en återblick igen!

I torsdags var jag och demade på Coop Torp. Var så mycket folk..och jättekul!

På kvällen var jag hemma hos Lisa.

Fredag fm kom mamma, när vi lastat in hennes väskor gick vi till Lejas och fikade. Efter det blev det en tur på stan.
Sen griljerade jag skinkan, och fixade lite bl a tårtan.

Kvällen avnjöt vi en macka med skinka och senap..så gott!

Då var det Julafton!!

Avnjöt frukosten i lugn och ro..och sedan kom Yohanna så vi fikade.
Dukade och grejade och på em kom sedan Josefine och Niklas.

Vi började med att skåla (alkoholfritt) för det är ju deras förlovningsdag! Sen efter det åt vi julmat.
När den var avklarad delade Yohanna ut julklapparna!

Alltså...Yohanna hade världens överrskning till Josefine! Så kul!!
Det var en resa till London..i sommar...fint hotell och med VIP-Platser till Adeles konsert!!! Tror ni att Josefine blev överraskad och glad?? JAAA!! så klart!

Vad fick då jag??
Presentkort på Ikea, Vero Moda...precis som jag önskat! Presentkort på klippning, pengar, innetofflor, bok. coffee card på Espresso House...bl a..Jag är så glad och nöjd...så jag niger igen och säger Tack, min Älskade familj!

Kvällen blev det gröt..och så spelade vi ett spel, innan Josefine skulle i väg och jobba natten.

Juldagen kom Yohanna hit vid lunchtid, så åt vi rester och ris á la Malta! Gott gott i gott gott!
Var en riktig slappardag, precis som juldagen skall vara!

I går annandagen, hämtade vi Yohanna så åkte vi till Torp och tittade lite på rean. Passade även på att fika.
När jag lämnat av Yohanna, lämnade jag sedan av mor så åkte hon hem.
På kvällen var jag en stund hos T.

I morse var det så dags för tvätt.
Åkte sedan till smarteyes...för tror ni att mina glasögon fungerar?? Nej, så klart inte. Men åker dit nästa vecka för då är butikschefen där...och det är henne som jag haft genom åren!
Är ju tyvärr inte första gången som det krånglar...så nu blir det nog en annan optiker i fortsättningen!

Efter det åkte jag till Ann-Louise..och som vanligt har jag tillbringat hela dagen där.

Deras hus ligger nära vattnet..så ni skulle sett hur vägen utanför huset såg ut..samt deras tomt!! Massor av vass, brädor och annat skräp som flutit upp, eftersom vattnet hade stigit över vägen!

Men nu mina vänner skall jag sluta..och jag önskar er alla, en fortsatt mysig kväll...och som sagt!! Bilder finns på Instagram!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika