måndag 24 april 2017

Myshelg i Göteborg...Kusten..och Demat..!!

God morgon på er!

Efter en helg med ett fantastiskt väder, även om det har varit kallt och blåsigt..så vräker regnet ner i dag! Jag vill så gärna och många med mig..ha sol och värme!!

Bloggen har jag inte uppdaterat på snart en vecka..och det har varit så mycket annat som jag gjort!

I tisdags var Ann-Louise och jag på mysfika på Yerba...på kvällen var det kaffe och macka här..för då kom Lisa.

Onsdagen var jag hos Liselott på förmiddagen och gick därifrån till Lejas där Jane mötte upp.
Kvällen var det en repris, fast jag var hos Lisa.


Torsdag morgon åkte jag till kusten och lilla mamma. Då BLÅSTE det så man kunde knappt vara ute. Enda vi gjorde var att fika på Hamnbageriet.

Fredagen var det så dags för demo med Risenta på Ica Skeppet i Kungshamn. Gick det bra?? NEJ..demade vegetariskt och de äldre kustborna vill inte ha..vegetariskt!

I normala fall ligger jag mellan 250-500 provsmakningar...i fredags var det mellan 10-15..så då förstår ni säkert att det blev en lång arbetsdag!

Hade även sökt säljaren, men konstigt nog fick jag inte tag på henne! Hon brukar alltid vara i butik och göra i ordning, men inte då.

Efter att jag var klar åkte jag hem.

I lördags morse var det då äntligen fint väder! Var på en snabbfika hos Liselott, sedan packade jag och vid lunchtid åkte Josefine och jag till Göteborg med tåg.

Jag hade bokat rum på Clarion Hotel Post. Det ligger precis vid Centralstationen så det var nära.
Fick vårt rum direkt..vilket var uppgraderat..det tackar jag för.

Vi lämnade bara in våra väskor och sedan gick vi ut på stan.
Började med en fika i solen...på Cappuccino.. jag åt en god räkmacka och till det drack jag en starköl. Lyx att bara sitta..prata och ha det bra! Sedan gick vi i affärer..och jag handlade lite.

Vi gick sedan tillbaka till hotellet för klockan 19.00 hade jag bokat bord på La Gondola!
Det Josefine inte visste, var att jag hade bestämt med Niklas, att han också skulle komma dit.
Ni skulle sett minen på Josefine när hon fick se att han stod där och väntade!
Vi hade en så trevlig kväll..och jag åt en ljuvlig pizza.

När Niklas sedan åkte hem, gick vi tillbaka till hotellet..där kvällen blev fortsatt lugn!

I går morse var det så dags för hotellfrukost vilket jag älskar!
Nackdelen var att det var lite rörigt och mycket folk..ingen ordning..folk kryssade hit och dit..gick före..sträckte sig över osv..jag gillar..som när vi bott på hotell annars..att man ställer sig i en kö..och så löper det på.

När vi var klara packade vi ihop och checkade ut. Ställde våra väskor..och så tog vi en promenad till Liseberg! Vilket hade öppnat på lördagen,
Det var soligt och fint..men blåste så kallt, så på tillbakavägen åkte vi spårvagn.
Vi gick runt..spelade lite..fikade..och bara hade det gott.

Ja sedan var det dags att hämta väskorna, ta ytterligare en fika innan det var dags att åka tåget hem.

Det har varit en så mysig helg..och Josefine är fantastisk att resa med!! Tänk att mor och dotter kan ha så kul!!
Så Tack Josefine för en så ljuvlig helg!!

Efter att jag packat upp gick jag hem till Lisa.

I morse började jag med att tvätta..sedan vid lunch skall jag träffa Marianne på Lejas..efter det vidare till Torp..för att där träffa Agneta!

Ja mina vänner..har ni lyckats läsa allt..så är ni fantastiska!!

Men nu önskar jag er alla en fortsatt fin dag...

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika

Ps..bilder från helgen finns på instagram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika