måndag 17 april 2017

Påsk...så mysiga dagar....!!

Go kväll på er!

Ja då var påsken över för detta året! Hoppas att ni haft det bra...kanske firat med nära och kära medans andra kanske har jobbat!

Dessa dagar har gått fort..och tänk man vet knappt vad det är för dag i dag!

Skärtorsdagen var jag på frukost hos Jane. Så trevligt!!1 Härligt att få sätta sig till dukat bord.

Efter det gick jag till blomsteraffären där jag köpte Josefines bukett. Efter två dagar nickade nämligen ranunklarna..eller det såg ut som om dom hade gått av! Även rosorna var dåliga!!

Visade bilder på buketten och hon som äger butiken blev förtvivlad, så jag fick självklart en ny stor fin bukett!

På eftermiddagen var så Josefine och Niklas här på lite påskmat! Så mysigt! Fick ett stort påskägg fullt med bara sådant godis som jag gillar!! Tackar för det!!

Långfredagen brukar ju vara lång! Eller iaf när jag var liten! Då var allting stängt..och det var en såå tråkig dag!!

På morgonen sprang jag..och det gick jättebra! Sedan på eftermiddagen var Liselott här på mat. Fick bl a en blomma, och var en så trevlig eftermiddag!

Påskafton hämtade jag lilla mamma på Torp. Vi fikade och tittade lite i affärer. Hem åt gott och drack ett glas rött.

I går morse när jag vaknade...hade jag så ont i nacke och axlar så jag mådde illa. Har även haft ont eller har i hö sida. Vad kommer då detta sig...?? Jo detta fick jag efter att vi burit ner min symaskin i källaren. Är ju så dum..men såå envis!! Nacken blev bättre efter att jag varit uppe en stund..och sidan är också bättre. Fick väl en ordentlig sträckning...maskinen är ju inte lätt...om jag säger så!

Efter frukosten åkte mor och jag till Överby. Fikade..och handlade lite. På hemvägen stannade vi på BlomsterLandet. Så kan ni tänka er..nu har jag planterat om mina Mårbacka..och även planterat lite på balkongen! Klappar mig lite på axeln..för jag hatar ju jord!!

Då var det annandagen!
Mor och jag åkte till Snäckan efter frukosten..och sedan när vi fikat klart..körde jag henne till bussen.

Tvättat och plockat bort påsksakerna..det lilla jag hade framme. Sedan har jag varit på fika hos Lisa.

Ja mina vänner..det var min påsk.

Nu önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!



Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika