onsdag 28 juni 2017

Soliga..varma..men blåsiga dagar..!!!

God eftermiddag på er..eller skall jag skriva kväll??
Hade det varit höst så kanske kväll hade passat bättre! Men nu är det inte det, utan sommar!

Hur har ni det? Här är det bara fint!
Jag är fortfarande kvar på kusten och det beror bl a på att i morgon skall jag dema mat på Ica Skeppet.

Dagarna går fort och egentligen kan jag ju undra vad jag gör??

Det skall jag berätta för er nu!!
Jag springer varannan dag..fast nu har det blivit två mornar i rad! I morse var det ett stilla Hunnebo..tror inte att så många var vakna..eller så är det som så..att här är inga sommarfirare! Iaf inte ännu!
Träffade bara en dam med hund..annars ingen!

Är väldigt lite folk både här och i Kungshamn. Vet inte vad det beror på...kanske att merparten fortfarande jobbar??!

I måndags gick mor och jag en promenad på morgonen..då hamnade vi på café Lilla Skäret..är en filial till Skäret på Smögen.
Kändes lite konstigt att fika där..för tidigare har det varit en typ tobaksaffär där!
Hur som helst vi satt ute och njöt av så goda bullar!

I går åkte vi till soptippen, så mor fick slängt allting som bara "stått" i förrådet.
Vi var på kyrkogården och plockade bort midsommarblommorna..och när vi var på hemväg åker vi förbi fd granne till mor och far. Mor får ett infall och säger..Undra om Ella är hemma..så vi åker dit. Visst var hon hemma, och blev så glad över besöket. Där blev det gofika med hembakade kakor och bullar! Mums...!!  När vi sedan kom hem oljade jag en liten bit av balkongen/altanen.

När vi sitter på balkongen och äter middag..ser jag ett ansikte i köksfönstret..tänkte resa på mig..när grannen ropar och säger att vi har besök!

Vilken överraskning..för på utsidan står Josefine och Niklas!! Såå kul..och kaffebröd hade de med sig!!
Hade en så mysig stund!

I morse efter löptur och frukost, åkte vi till Kungshamn. Fikade igen på Hamnbageriet. Vi är stammisar där...ha ha.

Sen har jag oljat resten av balkongen/altanen..och det blev så bra!!

Men nu mina vänner skall jag bara "vara" resten av kvällen...!
Så jag önskar er alla en fortsatt fin kväll!!

 Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika