tisdag 11 juli 2017

Ny vecka igen....!

Hej på er!!

Visst är det fantastiskt..jag tycker att det är måndag eller fredag jämt!
Det jag menar är att veckorna går så fort! I maj tänkte jag..nu har jag hela våren och sommaren framför mig..och nu är vi snart i mitten av juli..hur gick det till??

Vädret dessa dagar då?? Det har varit sol,varmt, mulet,lite regn..ja ni ser ju..verkar som om vi haft det mesta..och bara på två dagar!
Men vad gör det..vädret är som det är och det gäller att förgylla sina dagar!!

I går morse tvättade jag, och under tiden maskinerna skötte sitt..gav jag mig ut på en löptur! Klockan var 06.00...solen hade gått upp..luften var så skön...så turen gick lätt!!

Träffade faktiskt på en fd granne som var ute med sin hund..och henne har jag inte träffat på flera år. Var så kul att ses!

Lisa kom sedan hit på frukost..och efter att vi avnjutit den i lugn och ro..gick vi en sväng på stan.
Fikade gjorde vi givetvis..och det blev på Yerba...

 Åt en ljuvlig äppelpaj!!!

När jag sedan kom hem..började jag att flytta runt lite möbler igen!! Så nu åker vissa möbler ut..antingen säljer jag dom eller så åker dom ner i källaren!

Har ju för mycket saker..så nu har jag faktiskt börjat sälja av en del! Vad skall man ha allting till?? Mitt mål..är faktiskt att ha så få kartonger som möjligt i källaren!

I morse var det så frukost hos Lisa, och sedan åkte vi till bl a IKEA. Jag tittade på ett vitrinskåp där..kan tänka mig att det blir ett sådant här...ist för "Äppel skåpet" som jag har!

Jag åkte sedan vidare till Två fröknar där Agneta mötte upp.
Är som jag sagt tidigare inte så förtjust att fika där..för dom har ingenting för mig som är laktosintolerant..

Jo det som många ställen alltid erbjuder är chokladbollar...och jag gillar inte det egentligen.
Så även här...


Fick ju bli en sådan..eftersom jag inte är så förtjust att dricka bara kaffe!
Hur som helst sällskapet var som alltid så trevligt och jag Tackar för fikat! Hade förmånen att bli bjuden!

Som ni säkert förstår..satt vi som vanligt i flera timmar! Jag stannade till på hemvägen och handlade mat..och nu har jag hamnat i soffan.. här kommer jag nog att tillbringa kvällen!

Så mina vänner nu önskar jag er alla en fortsatt mysig kväll!!

Var rädda om er och varandra!! Kram/Annika






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är så glad och tacksam, att just DU, vill lämna en kommentar hos mej!!
Du skall veta att det värmer och jag blir så oerhört glad!!
Kram Annika